2020-11-18 11:55
Söderköpings IK rustar för framtiden med ett nytt administrationssystem och en ny hemsida från Sportadmin.

Som medlem hoppas vi att detta byte ska generera i en mer levande, lättnavigerad och informativ hemsida. Här kan vi på ett tydligt sätt visa upp vår verksamhet och skapa en informationskanal från föreningen till dig.

Med detta byte, så byter du som medlem även de appar som är kopplade till vår verksamhet. Du kan av-installera laget.se appen och cardskipper appen. Nu samlar vi allt i Sportadmins medlemsapp. Du hittar länken till detta på hemsidan.

När du laddar ner appen eller loggar in på hemsidan är det viktigt att du använder dig av samma mail som du var registrerad med på laget.se. Du kommer då få en engångskod till din mail för att kunna logga in och komma igång med sportadmin.

Med bytet av administrationssytemet så lämnar vi även bakom oss vår webshop för medlemskap. Nu kommer vi avisera våra betalningar via mail och du betalar direkt via sportadmins betalningssystem. Nytt är nu att du kan välja själv om du, eller ditt barn ska fortsätta under kommande säsong. Du kan betala med kort, faktura eller göra avbetalningar. Har du inte betalat innan sista inbetalningsdatum kommer du automatiskt tas bort från medlemsregistret och laget du tillhör.

Vi inser att det det är en liten omställning och att migreringen kanske inte är 100% smärtfri. Information kan komma att ändras eller byta plats allt eftersom vi bygger vidare på hemsidan. Och våra lagsidor kommer gapa tomma innan ledare har hunnit fylla på med information, så som träningar mm.

Har du frågor kring bytet av hemsida, administration eller betalningar, hör du av dig till kansliet!