Vi söker ideella krafter till Söderköpings IK
2022-01-20 14:05

Hej medlemmar, spelare och anhöriga!

Söderköpings IK behöver din hjälp!

Vår förening växer just nu så det knakar, och har gjort så de senaste åren och på många sätt börjar vi så smått att lida av ”växtvärk”

Som förening drar vi under februari igång ett större projekt bredvid planen för att ge våra spelare och lag en fullgod mötesplats; en ordentlig och välbehövlig renovering av klubbhuset.

Vi behöver frivilliga från våra medlemmar som kan tänka sig att lägga ett arbetspass på ca 5 timmar för att göra detta möjligt.

Om du kan tänka dig att ställa upp anmäl dig i formuläret nedan eller skicka ett mail till: sik.fotboll@telia.com

Länk till anmälan:

Senast 30/1 önskar vi svar från er!

Det är nödvändigt att ni medlemmar kan ställa upp för att detta ska kunna genomföras. Uppgifterna kan vara tex rivning, målning och lättare konstruktion, allt övervakat och lett av erfarna hantverkare. Utan mantimmar från er, riskerar vi att inte kunna genomföra detta.

Den snart 100-åriga lokalen behöver en rejäl uppfräschning, där styrelsen har en vision av en samlingsplats för våra lag och medlemmar som är fräsch, användbar och tillgodoser allas behov av tillgänglighet. Vi byter tak, bygger handikapptoalett och bygger om både under och övervåning. Här ska våra lag och spelare kunna samlas för utbildningar, lagaktiviteter eller bara för att kanske ta en pizza efter säsongsavslutningen. Men lokalen ska även rustas för att vi ska kunna hyra ut till sällskap eller andra föreningar i behov av en mötesplats. Vi har redan säkrat bidrag för ca 100.000:- från Svenska fotbollsförbundet och Sparbanken, och vi jobbar aktivt för att dra in mer sponsorer för att täcka de ekonomiska insatserna.

Vi kommer under våren behöva engagera mer mantimmar och mer ideella krafter än vad vi har gjort tidigare, både för att genomföra årets renoveringsprojekt, men även för att stärka upp organisationen

Efter att vi lagt fokus på flickfotbollen, med bland annat delad bollek, ungdomsledare och ett hårt arbete både från ledare och förening att få till nya lag, har vi gått från ca 20 flickor för två och ett halvt år sedan, till att vi idag samlar 108 registrerade  spelare på flicksidan. En ökning med nästan 400%!

Vi samlar mer lag, spelare och medlemmar än någonsin tidigare. Glädjande på alla sätt och vis, men har även ökat arbetsbelastningen på oss som är engagerade. Styrelsen jobbar intensivt med allt som rör den dagliga driften, men samtidigt tagit steg för att säkra klubbens välmående även framåt.

Men med växande verksamhet behöver vi en växande organisation. Vi söker medlemmar som kan tänka sig att lägga några timmar i månaden på att hjälpa till på olika sätt. Det finns en rad uppgifter där styrelsen behöver stöttning, som inte tar mer än någon timmer eller timmar i månaden. Stötta upp i olika arbetsgrupper eller hjälpa till med mindre administrativa  uppgifter kring framför allt ungdomslagen.

Vi är i behov av alla som kan tänkas vilja ställa upp för föreningen och för alla barn och ungdomar, så tveka inte att anmäla dig om du har tid för SIK!

Styrelsen Söderköpings IK