Volontärer till Diggeloo
2022-05-30 13:04

Den 7:e Augusti kommer Diggiloo till Söderköping och Vikingavallen

Förhoppningsvis kommer det bli en riktig folkfest och ge lite stjärnglans till vår stad.

I konceptet ingår det att värdstaden erbjuder stadens föreningar att ställa upp som volontärer för att fylla ut det behov av arbetskraft som behövs för att ställa iordning och riva scenområdet.

Vi i Söderköpings IK, har som stadens största förening, tagit på oss att tillsätta 32 platser, under tre pass, där vi hjälper bygga och riva scenen, samt agera värdar under själva föreställningen. Utöver oss medverkar även Ramunder HK och Nyströmska skol IF.

Alla som ställer upp som volontärer får gratis inträde till själva schowen (värde ungefär 500 kr). Vi bedömer att arbetet är lämpat för dig som är 18+, så vi vänder oss i första hand till föräldrar eller andra anhöriga till våra spelare.

Föreningen får betalt för vår insats, och vi har öronmärkt denna extrainkomst för att införskaffa fritidsinventarier ( ex pingisbord, foosball-table mm ) till klubbhuset, så att de kommer till direkt användning för våra ungdomsspelare.

Vi vänder oss i första hand till er som vill jobba under Diggeloo, men då detta är ett jobb vi har tagit på oss att lösa, kommer vi att ge våra lag i uppdrag att fylla de 32 platserna, om dessa inte kan tillsättas med frivilliga. Vi får arbeta tillsammans för att Diggeloo ska bli så bra som möjligt.

Anmäl dig via länken nedan senast 20/6 för att bli volontär och se showen gratis.

ANMÄLAN DIGGELOO